[ad_1]
Belül: Csakúgy, mint a felnőtteknek, a gyerekeknek is mentális egészséggel kapcsolatos napokra van szükségük, hogy kordában tartsák stresszszintjüket és fenntartsák a jó érzelmi egészséget. Íme 7 jel, amelyekre gyermekének szüksége lehet.
„Nem megyek iskolába, ma anya!”.
Néha-néha ezt a sort ejti nekem a negyedik osztályos gyerekem a reggeli evés-vitaminozás-készítő ebédek kaotikus reggeli csoszogója közepette.
Sok év után ebben a helyzetben megtanultam, hogy ez az érzés általában elmúlik, ha nem válaszolok azonnal azzal, hogy felszólítom, hogy menjen, hanem megkérdezem: „mi van?” vagy ismerje el, hogy úgy hangzik, mintha valami miatt stresszes lenne.
De gyakrabban csak arra van szüksége, hogy teret adjak az érzéseinek abban a pillanatban.
(Hasonlóan ahhoz, ahogy hangosan nyafogok magamban, hogy „ma nem akarok kimosni!”, majd besurranok a mosókonyhába, hogy bedobjam a fehérjét.)
Néhány esetben azonban az iskolai pályafutása során ezek a megjegyzések napról napra megjelentek, jelezve számomra, hogy lehet, hogy egy nagyobb és tartósabb stresszorral küzd, és leggyakrabban a 10 perces káosz ablaka. mielőtt elindulunk az iskolába, nem fog neki annyi időt adni, hogy végigdolgozza.
Szükségük van a gyerekeknek mentális egészségnapokra?
Míg a mentálhigiénés napok elgondolása lassan elkezdett bekerülni a felnőttek populáris kultúrájába, valamilyen oknál fogva továbbra is az a tévhit él, hogy a gyerekeknek nincs szükségük mentálhigiénés napokra, és sok szülő elfogadja az általános tévhiteket A gyerekeknek szánt mentálhigiénés napok, mint például a mentális egészséggel foglalkozó iskolai pihenőnapok, elkerülési mintákat alakíthatnak ki, vagy hogy gyermekük elkezdi „kihasználni a rendszert”.
Kétségtelen, hogy évekbe telt, mire tudatosítottam magamat a sok haszontalan gondolkodásmód csapdájában, amelyekbe akkor kerültem, amikor a lányom iskola előtt stresszjeleket küld, de annál többet tudtam meg az agy stressz alatti működéséről ( az agy magasabban gondolkodó része bizonyos mértékben leáll, amikor az agy érzelmi központja aktiválódik), annál inkább meggyőződtem arról, hogy ha túlterhelten vagy szorongva küldöm iskolába, az senkinek sem fog jót tenni.
Az ehhez hasonló pillanatok gyermekével való eligazodás új területet jelenthet, és különösen nehéznek tűnhet tudni, hogy gyermekének valóban szüksége van-e egy mentális napra, vagy épp olyan jól indulna, hogy részt vegyen a napi rutinjában.
Megmérheti gyermeke testhőmérsékletét, hogy lássa, hogy fizikailag beteg-e, de hogyan mérheti meg gyermeke érzelmi hőmérsékletét?
Bár minden gyermeknél a stressz és a szorongás jelei és tünetei ugyanolyan eltérőek lesznek, mint az egyedi ujjlenyomata, vannak olyan gyakori viselkedési formák és minták, amelyek egyértelműen jelzik, hogy gyermeke érzelmi stresszt tapasztalhat, és hogy a mentális egészség érdekében indokolt szabadnapot kivenni.
7 jele annak, hogy gyermekének mentális egészségnapra van szüksége
1. Minden érzés
Amikor gyermeke stresszes, a test stresszreakciója azt diktálja, hogy agyának érzelmi területe a szokásosnál sokkal gyakrabban adja le a lövést, ami azt jelenti, hogy minden érzelem felerősödhet.
A gyermeke ingerlékenyebbnek és reaktívabbnak tűnik? Nagyon gyorsan feldühödnek, és talán többet sírnak, mint máskor? Ha azt észleli, hogy gyermekének mindene megvan. a. az érzelmek, sőt, mint a tipikus érzelmi alaphelyzetük, ez a stressz és a szorongás jele lehet.
2. Ellenállás
– Nem megyek iskolába, anya. Miután hallottam, hogy a 8 évesem ezt a megjegyzést teszi több reggel egymás után, viselkedése rávezetett arra a lehetőségre, hogy a lányom valami miatt szorong az iskolában.
Végtére is, ha valami stresszes vagy túlterhelt, akkor a természetes megküzdési válasz az, hogy elkerüljük.
Ha gyermeke egyre ellenállóbbá vált, amikor eljött az idő, hogy napközibe vagy fociedzésbe menjen, ez azt jelezheti, hogy szükség van egy mentálhigiénés napra. Ennek az ellenállásnak mindig megvan az oka, és az ok gyakran a két kategória valamelyikébe tartozik…
3. Baráti bajok
Az oktatók mellett gyermeke sok valós tapasztalatot szerez a barátságok kiépítésében a legtöbb tanulási környezetben.
Az olyan társadalmi dinamikák, mint a konfliktusok megoldása, igényeik udvarias kommunikálása társaikkal, és a zaklatás sok gyerek számára kihívást jelenthet, és túlterheltséget okozhat.
A mentális egészséggel kapcsolatos szabadnapok elhagyása a szokásos rutinból lehetővé teszi, hogy elmélyüljön az adott dinamikákban/helyzetekben, amelyek megterhelődnek, és tervet készíthet készségeik és önbizalmuk fejlesztésére ezen a területen.
(Az iskolai pályaválasztási tanácsadók csodálatos források a pozitív szociális készségek fejlesztéséhez és a kortárs konfliktusok tiszteletteljes eligazodásához.)
::::: Szeretné megtanítani gyermekét érzelmeinek egészséges kezelésére? Adja meg gyermekének az érzelmi szabályozási készségek élethosszig tartó szuper erejét a Calm Kids készlettel
4. Teljesítményszorongás
„A matekból már nem vagyok okos, anya, 5 kérdést hibáztam a tesztemen”.
Valahol sok gyerek azt az üzenetet veszi fel, hogy a hibák és a tökéletlenség egyenlő a kudarccal, ahelyett, hogy a valóság, vagyis a hiba és a tökéletlenség egyenlő a tanulással.
Mind a tudományos, mind az atlétika területén a tempó és az elvárások sok esetben gyorsabbak és magasabbak, mint az elmúlt nemzedékekben, és amikor az iskolák és a sportszervezetek elvárásai felülmúlják az életkoruknak megfelelő fejlesztési képességeket, az biztos recept a stresszre és a túlterhelésre. .
Ideje feltenni a következő kérdéseket egy mentális egészségnapon a gyermekével, hogy világos képet kapjon arról, mi miatt érzi magát nyomásnak, és csökkentse a hőt az akadémiai vagy sportos gyorsfőzőben:
Mi stresszel most a legjobban az iskolában?
Úgy érzi, hogy amit kérnek Öntől a ______-ban, az igazságos és reális?
Van valami, amit most elengedhetnél, hogy leegyszerűsítsd és vigyázz magadra?
Hogyan tudlak támogatni, hogy a tőled telhető legjobbat tedd, miközben vigyázol magadra?
Nagy…
[ad_2]
A cikk forrása