Oldal kiválasztása

[ad_1]

Amikor gyermeke gyűlölni kezdi az iskolát, ezek a stratégiák kulcsfontosságúak gyermeke támogatása és a legjobb iskolai eredmény biztosítása szempontjából. Itt találsz szakértői tippeket szülői szakértőktől, egy volt iskolaigazgatótól és egyetemi oktatótól, valamint videókat egy családterapeutától.

Az ötéves lányom hajnal előtt arra ébredt, hogy az iskolai barátairól beszélt. Nagy barna szemei ​​csillogtak, ahogy az előző nap eseményeit mesélte el.

– Tudtad, hogy Abby a születésnapjára kapott egyet azokból a hatalmas LOL-okból?
„Az iskolában minden nap, amikor leírom a nevem, a végére teszek egy szívecskét. Így tudják az emberek, hogy aláírtam!”
– A minap ebéd közben Lane meglökte Charlest. Lane bajba került, de szerintem csak rossz napja volt.”

Nagy lelkesedéssel folytatta és folytatta.

A lányom repülésre készen született. Azon a napon, amikor elvittem őt az óvodába, rengeteg önbeszédet használtam, hogy ne sírjak. Féltem, hogy hiányozni fog, vagy szüksége lesz rám. Felvidult, hogy magától kitörhetett. Azon a napon átjutott a túlméretezett piros iskolaajtón, és nem nézett vissza.

Ez volt az első a sok ilyen nap közül.

Megjött az óvoda és aggódtam a nap időtartama miatt. Több mint hat óra az iskolában olyan hosszú időnek tűnt egy ötéves számára, hogy távol legyen otthonától. Ám az iskolából energikusan tért vissza, és mesélt tanára felháborító humorérzékéről és a BFF-jei neveiről. Amikor megérkezett a beszámolója, két oldalt töltöttem fel, amelyek igazán magával ragadták a lányom kilétét. Szerette az iskolát, és virágzott.

Hétvégén könyörgött, hogy vigyék be az iskolába. Amikor beteg volt, úgy éreztem, érzelmileg túszul ejtettek, amiért elzártam az óvodától.

Elkezdte az első osztályt, és lelkes tanítványom számára a megszokott dolog volt.

Nem is tudtam, hogy hetekre vagyunk attól, hogy a lányom utálja az iskolát…

A karácsonyi ünnepek előtt a gyermekem, aki soha nem akart lemaradni az iskolából, szabadnapokat kért.

Arra gondoltam, hogy ez azért lehet, mert túlfáradt, és szüksége van a kéthetes szünetre.

De miután véget ért a nyaralás, újra kezdődött.

Az iskoláról szóló történetei továbbra is bemutatták barátait és eredményeit. Most olyan eseteket is leír, amikor a tanára kiabált, és neveket írt a táblára olyan gyerekekről, akik nem hallgattak, és a nevük mellé ütéseket írt.

Egy napon megérkeztek azok a sorsdöntő szavak, amelyeket soha nem gondoltam volna, hogy hallok.

„Utálom az iskolát.”

Annak ellenére, hogy eddig a pillanatig felhalmozódtak, ez a három szó ütős volt a zsigereimben. Koraérett gyermekem a legrosszabb nyelvezetet használta, hogy leírja érzéseit.

Bénultnak éreztem magam. Támogatni akartam őt, és segíteni akartam az iskolagyűlölet problémájának megoldásában. De nem akartam hibázással fokozni a problémát. Attól féltem, hogy a tanárnővel való beszélgetés csak célpontot ad a hátára. Nem tudtam, mit tegyek.

Kapcsolódó olvasmány: Erős akaratú, érzékeny gyermek nevelése: ezt kell tudni

Így kell reagálni, ha a gyerekek utálják az iskolát.

Édesanyám, egykori iskolaigazgató, aki jelenleg egy helyi egyetem oktatási osztályán tanít, összeállt velem, hogy foglalkozzon ezzel a kérdéssel. Íme a legjobb általános tanácsunk a pozitív szülői nevelésben szerzett tapasztalataim és az ő több évtizedes oktatási tapasztalataim alapján.

Kapcsolódó olvasmány: 11 dolog, amit gyermeke iskolaigazgatója szeretne tudni

Figyelj aktívan, és válaszolj gyermekedre, átfogalmazva, amit mondott.

Amikor gyermekeink a gyűlölet szót használják valakinek vagy valaminek a leírására, a mi térdrángó reakciónk általában a következő: „Nem, nem”. Amikor elmondjuk gyermekeinknek, hogyan érezzenek, érzéseik elfojtottak, és haragként átterjednek más területekre. A How to Talk, hogy Kids Will Listen & How to Listen így Kids Will Talk című könyv szerzői, Faber és Mazlish szerint a legjobb lépés az, ha a legdurvább szavakat is empátiával szólítjuk meg.

Kerülje az elnyomó válaszokat, mint például:

  • – De te mindig is szeretted az iskolát.
  • „Túl leszel rajta”
  • „Minden barátod ott van”, vagy
  • – Ne mondj gyűlöletet.
  • Ehelyett válaszolj megértéssel. Ez segít a gyermeknek gyorsabban rendezni az érzéseit. Példák:

  • – Mondhatom, hogy nagyon ideges vagy. Ez nehéz.”
  • „Ez biztosan elkeserítő. Tudsz nekem többet mondani?” vagy
  • „Bizonyára tényleg úgy érezted, hogy ___, amikor___.”
  • Addig hallgasson, amíg gyermeke teljesen ki nem fejezi magát. Kérje meg gyermekét, hogy rajzolja le vagy naplózza, hogyan érzi magát, hogy megkapja a szükséges felszabadulást, és jobban megértse, hogyan érzi magát.

    Nemcsak képes lesz megszabadulni minden elfojtott érzelmétől, de valószínűleg Ön is betekintést nyer a probléma gyökerébe.

    Kapcsolódó olvasmány: 5 tipp az egyensúly megtalálásához a krízisiskola alatt és az új normális eligazodáshoz

    Bátorítsa gyermekét, hogy naplózza, színezze ki vagy rajzolja le az iskolával kapcsolatos érzéseit. Ez érzelmi felszabadulást biztosít, és betekintést engedhet érzéseibe

    Próbálja ki a magic akar technikát.

    Ezt az egyetemi tanácsadáson tanultam, és ez csodákra képes a problémamegoldásban. Miután meghallgatta gyermekét, fejezze ki aggodalmát, haragját és félelmeit. Először is érezz együtt. Aztán kérdezd meg tőle, hogy ha lenne egy varázspálcája, amivel jobbá tehetné az iskolába járást és az ottlétet, mit tenne? Dönthet úgy, hogy megjavítja a barátságokat, jobb kapcsolatot ápol a tanárával, vagy valami egyszerű dolog lehet, amitől elhatalmasodott.

    Amikor a fiam sírni kezdett, amikor iskolába kellett menni, ezt a technikát alkalmaztuk. A varázspálca kérése az volt, hogy vele ébredjek fel (általában attól fogva feküdtem, hogy fél 6-kor felébredt, egészen reggel 7 óra után). Azt is kérte, hogy a férjem vagy én pakoljuk be a hátizsákját. Önmagában ezek a különbségek akadályozták meg a hónapokig tartó sírást.

    Olvassa el: Iskola utáni összeomlások: Miért történnek, és mit tehetsz ellenük

    Ha azt gyanítja, hogy a probléma szeparációs szorongás vagy általános szorongás, kerülje a szabadnapok kiosztását.

    Bár egy szabadnap szükséges haladékot adhat, negatív visszacsatolási hurkot is létrehozhat. Ha a gyerek el akarja kerülni az iskolát, egy szabadnap táplálja a vágyat, hogy többet legyen távol…

    [ad_2]

    A cikk forrása