Oldal kiválasztása

[ad_1]

Belül: Ismerje meg a gyerekek hálára tanításának meglepő módját, amely egész évben hálásan élő gyerekeket nevel fel.

A gyermekvállalás óta az egyik kedvenc hálaadási hagyományom, hogy a nagy étkezés előtt körbe kell menni az asztalnál, és mindegyik három olyan dolgot oszt meg, amiért hálásak vagyunk. Szülőként felnyitja a szemet és szívmelengető hallani a gyerekeket, amint a világon a számukra legfontosabb dolgokat hangoztatják.

A november minden évben felkelti a figyelmet a hála fontosságára, és mindenütt megragadja a szülők tekintetét, akik hálás gyermekeket nevelnek a mai világban, amelyben úgy tűnik, élünk.

Azon túl, hogy nem akarunk kapzsi gyereket nevelni, a hála egész életen át tartó jólétre, boldogságra, egészségre és kapcsolatokra gyakorolt ​​hatásával foglalkozó elképesztő kutatások nagy része bekerült a mainstream médiába.

Megvan az oka annak, hogy a pozitív pszichológia atyja, Martin Seligman határozottan azt ajánlja az embereknek, hogy naponta írjanak hálalevelet az Authentic Happiness című könyvében.

A hála képes növelni boldogságunkat és csökkenteni a stresszt azáltal, hogy megváltoztatja az agyunkat.

Valami olyan erős tudás birtokában, amely exponenciálisan növelheti a gyermek érzelmi jólétét, úgy gondolom, hogy a hálára összpontosítunk, messze túl kell nyúlnunk novembertől. De hogyan is nézne ez ki pontosan?

Tanítsd meg gyermekedet hálásan élni

Ha hosszú távú, tartós hálát szeretne kelteni gyermekében, túl kell lépnie egy-két elszigetelt gyakorlaton az ünnepek alatt.

A kulcs ahhoz, hogy segítse gyermekét bármilyen hosszú távú változásban, a mindennapi gondolkodási mintáiban rejlik. Végtére is, az érzelmek és a tettek gondolataink természetes kiáramlását jelentik, így logikus, hogy ott kezdjük.

A titka annak, hogy segítsen gyermekének a hála érzésének belső elsajátításában

Az ünnepek alatt a hála a szeretett hagyományok, a várt kirándulások, a jó ételek és a szeretteink természetes kiáramlásának tűnik.

Természetesen azon kapjuk magunkat, hogy mindenünkre reflektálunk, és valóban érezhetjük a nyugalom, a boldogság és a béke érzését, amelyet ez a tükröződő hála hoz.

De mi lesz az év többi részével? Mi a helyzet az élet hátralévő pillanataival, amelyeket nem csillogó, csomagolópapír és masni díszít?

Akár hiszi, akár nem, a mindennapi pillanatokban is lehet hálát ápolni, ahol a legkevésbé számítanánk rá.

Ha egész évben szeretné segíteni gyermekének a hála mély érzését, a titka abban rejlik, hogy segítsen neki hálát keresni nemcsak a mindennapi élet csúcspontjaiban, hanem a mélypontnak tűnő pillanatokban is.

Mit is jelent ez?

Ez azt jelenti, hogy a kihívásokkal teli időkben megtanítunk és modellezni kell, hogy tudatosan éljünk, és segítsünk gyermekünknek bízni abban, hogy az életben a legtöbb kihívást jelentő pillanatunk a legerőteljesebb.

Gondold át.

Ha visszatekint, mely pillanatok voltak a legerőteljesebbek, amikor meg kellett formálni azt a személyt, aki ma vagy?

Az élet legnagyobb leckéi gyakran nem fényes papírba és masniba csomagolva jönnek, hanem zúzódásainkba, megpróbáltatásainkba és nehézségeinkbe.

3 lépésből álló megközelítés a hála és a rugalmasság kialakításához

Természetesen ez nem azt jelenti, hogy amikor legközelebb gyermeke leesik a bicikliről, Ön elgázolja, mondd meg neki, hogy lépjen túl rajta, hozzátéve, hogy „ami nem öl meg, az erősebbé tesz!”.

Ez nem azt jelenti, hogy mérgező pozitivitást kell rájuk nyomni, vagy érzelmeiket érvényteleníteni kell a küzdelmek és nehézségek során.

Ez azt jelenti, hogy három nagyon erőteljes dologgal támogashatja gyermekét, ha túlterhelt vagy küszködik, és segít neki a mindennapi gondolkodásmód részeként a hálára hajlani.

1. Érvényesítse érzelmeit és tapasztalatait.

Ennek a résznek feltétlenül elsőnek kell lennie. Amikor gyermeke sérül, szorong vagy dühös, érzelmi agyából (amygdala) működik, és még nem tud hallgatni a visszajelzésekre vagy az útmutatásra. A világ legterápiásabb dolga az, ha azt érzi, hogy egy másik ember látja és hallja. Ajánlj gyermekednek empátiát, miközben megpróbálod az ő szemszögéből látni a helyzetet.

2. Várja meg, amíg megérkeznek.

Minden gyermek különbözik attól, hogy mennyi időbe telik, amíg megnyugszik, vagy újra eléri az érzelmi szabályozást, és visszatér a racionális „gondolkodó agyába” (prefrontális kéregbe).

Egyes gyerekek képesek ezt önállóan elérni, míg másoknak több útmutatásra és iránymutatásra van szükségük gondolkodásuk átirányításához, ha elakadnak az élményt övező kellemetlen érzelmekben. A megfelelő idő az elmélkedésre később, egy nap vagy még később lehet azon a héten.

3. Vezesd rá őket, hogy pillanatnyi alkalmakat mutassanak meg hálára.

Nyisson beszélgetést arról, hogyan hozhatja ki a legtöbbet a kihívásokkal teli helyzetekből azáltal, hogy megváltoztatja a róluk való gondolkodásunkat (olyan, mint egy gondolkodásmódbeli szuperhatalom!). Ennek néhány nagyszerű módja a következő:

  • modellezi számukra a folyamatot egy olyan kihívást jelentő helyzet megosztásával, amellyel a közelmúltban találkozott, és hogy mit tanított a helyzet
  • kifejti észrevételeit a velük szemben tanúsított rugalmasságukról: „Észrevettem, hogy bár nem tudtad kiválasztani a kívánt játékot, mégis úgy döntöttél, hogy a bátyáddal szórakozol”
  • megtanítjuk nekik, hogy valóban lehet találni valamit, amiért hálásak most, még akkor is, ha a dolgok nem úgy mennek, ahogyan azt várták (két dolgot érezhetnek egyszerre, esetleg frusztrációt ÉS hálát stb.).
  • be kell vonni őket egy beszélgetésbe valami jó dologról, ami a helyzetből származhat, vagy egy leckét, amelyet levonhatnak belőle: „Kíváncsi vagyok, származhat-e ebből valami jó vagy hasznos?”.
  • Ismét ne feledje, hogy először jelen kell lenni velük a küzdelmükben, lehetővé téve számukra, hogy áthaladjanak természetes és egészséges érzelmeiken, a csalódáson, frusztráción stb., majd finoman irányítsák őket a növekedés és a hála lehetőségei felé.

    Ha segít gyermekének megbirkózni és elkényelmesedni még a küzdelmes és kihívásokkal teli térben is, az egész életen át tartó védőfaktort ad neki a rugalmasságnak!

    Ha megtanulsz hálásan élni, az ajándék a…

    [ad_2]

    A cikk forrása