Oldal kiválasztása

[ad_1]
Az, ahogy az emberek megértik az erős akaratú gyerekeket, hosszú távon vagy segít, vagy árt a viselkedésüknek. Tudja meg, miért belül. Beléptem a gimnáziumi gimnáziumba, felkészülve arra, ami ezután következik. Mivel előtte minden szülői-tanári este ugyanaz volt, tudtam, hogy az egymás mellé helyezett visszajelzések támadása vár rám. „Asszony. Pace, a lányod tudatos és ötletes tanuló. Született vezető, és az osztályunk igazi értéke” – mondta egy tanár anyámnak. Csak oda kellett menni a szomszéd asztalhoz, és hallani: „Alana bomlasztó. Megkérdőjelezi a szabályaimat, soron kívül beszél, és felkavarja a többi diákot. Utólag visszagondolva, a jó tanárok megértettek, velem dolgoztak, és erős akaratú természetemet felhasználták osztálykörnyezetük javítására. Vitákat vezettek, ötleteket osztottak meg, és tanórán kívüli projektekhez járultam hozzá. Az utóbbi táborba tartozó tanárok azonban egy másik történet.

Szerették a tanulókat ábécé sorrendben, csak akkor beszéltek, ha szólnak hozzájuk, és vakon követték szabályaikat. Utáltam azokat a tanárokat. És a kommentjeik alapján ők sem voltak nagy rajongóim. Sokan félreértik az erős akaratú gyerekeket. A közelmúltban a 10 biztos stratégia az erős akaratú gyermek neveléséhez című cikkem terjedt el, és ezzel egy csomó megjegyzés, kérdés, tévhit vagy mítosz érkezett az erős akaratú gyerekekről és szüleikről. Miközben ültem és elmélkedtem ezeken a gyakori tévhiteken, nem tudtam nem gondolni a középiskolás tapasztalataimon, mint erős akaratú gyerek.

Néhány tanár dolgozott velem. Mások ellenem. És annak ellenére, hogy ugyanaz a gyerek voltam, ugyanabban az osztályban, ugyanazon a napon, a viselkedésük nagyon eltérő volt tőlem. Mivel erős akaratú saját gyermekeimet nevelem, és azért, hogy segítsek más szülőknek és erősakaratú gyerekeiknek, kutatások (és néhány személyes anekdota) segítségével szeretnék foglalkozni az erős akaratú gyerekekkel kapcsolatos gyakori mítoszokkal és tévhitekkel. 1. „Mi az erős akaratú gyerek? Csak nem próbálnak nehéznek lenni?” Az erős akaratú gyermekek vezetőnek születnek.

Megkérdőjelezik a tekintélyt, és nem működnek együtt, ha nem látják a szabályok mögött meghúzódó miérteket. Az erős akaratú kifejezés a nehéz temperamentumú gyermekek fogalmi értelmezésére szolgál. A temperamentum egy csecsemő vagy gyermek biológiai alapú viselkedési stílusára utal. Ez azt jelenti, hogy ezek a gyerekek így születnek, és mivel a temperamentum genetikai eredetű, valószínűleg más erős akaratú gyerekek és felnőttek is vannak a családjukban. Röviden tehát nehézek, de nem választanak, és nem próbálnak ilyenek lenni.

Kapcsolódó olvasmány: 10 biztos stratégia erős akaratú gyermek neveléséhez 2. „Miért nem nevezzük úgy, ahogy látod? Ezek a gyerekek kölykök.” Most sokan feltehetik a kérdést, miért nem hívják egyszerűen ezeket a gyerekeket annak, amilyenek? Nehézek (egy csomó más nevet is láttam, mint például „bratty”, „jogosult” vagy „elrontott”). Az ok, amiért az erős akaratú gyermek kifejezés erős, az az, hogy a szülői tulajdonítások milyen hatással vannak a fejlődési eredményekre. Pontosabban, az, hogy a szülő hogyan érzékeli a gyermek viselkedését, meghatározza, hogy a szülő hogyan fog reagálni és fegyelmezni gyermekét, ami előrevetíti, hogy a gyermek hogyan fog viselkedni a jövőben.

A középiskolai tanáraimat példálózva a velem együtt dolgozók rávettek az együttműködésre. Azok, akik ellenem dolgoztak, több hatalmi harcot indítottak. A gyerekeket kisgyermekkortól a középiskoláig követő kutatások ezt támasztják alá. Az eredmények azt mutatják, hogy azok a szülők, akik pozitívan határozták meg gyermekük viselkedését, és kerülték a karaktertulajdonításokat (pl. „csak nehéz”, vagy „lehetetlen”), a középiskolában jobb viselkedésű gyermekeik voltak. Egy másik, a szülői megismerésről és a gyermeki viselkedésről szóló tanulmány azt találta, hogy azok a szülők vagy nagyszülők, akik kerülték a gyermekük viselkedésével kapcsolatos negatív attribútumokat, nagyobb valószínűséggel kértek segítséget a szülői neveléshez. Ezeknek a szülőknek is voltak gyermekei, akik kevésbé voltak zavaróak és általában jobban viselkedtek. Tehát röviden, az akaraterősség oly módon határozza meg a gyermek temperamentumát és személyiségét, hogy elismerje jellemének erejét (pl. „Ő nem egy rámenős”), ahelyett, hogy azt címkézné, hogy kihívást jelent megbirkózni vagy megérteni. Az erős akaratú gyermek kifejezés használata segíthet a szülőnek, hogy megfelelőbben reagáljon gyermekeire.

Kapcsolódó olvasmány: Hogyan fegyelmezzünk egy gyermeket: Miért mondja a tudomány, hogy ez a legjobb megközelítés 3. „Nem minden gyereknek vannak dacos pillanatai? Ez mindenkire vonatkozik.” A személyiség- és egyéni pszichológiának számos olyan vetülete van, amelyek időről időre mindenkire vonatkozhatnak. A másik két temperamentum a lassú felmelegedés és a könnyű. Alkalmanként mindenki könnyen vagy lassan bemelegszik. Például az én ötévesem nem lassan melegszik be.

Könnyedén beszél a pénztárosokkal, a parkban élő gyerekekkel és a fedélzeten elhaladó szomszédokkal. De az óvoda első napján biztosan az volt. Hasonlóképpen, alkalmanként könnyed is tudok lenni. Például kérdezd meg, mit kérek elvitelre, és nem fog érdekelni. Csak örülni fogok, hogy nem kell főznöm! De ez nem jelenti azt, hogy könnyelmű lennék (és tudom, hogy a szüleim, a férjem és a legtöbb középiskolai tanárom támogatni fognak ebben.) Tehát röviden: igen, mindenki lehet erős akaratú. A legtöbb ember azonban nem ugyanúgy hajlamos a hatalmi harcokra és ellenállásra, mint az erős akaratú gyerekek. Kapcsolódó olvasmány: Természetes vs. logikai következmények 4. „Ezek az úgynevezett erős akaratú gyerekek akaratgyenge szülők szüleményei, akik nem szabnak határokat gyermekeik nevelése során egészen kicsi koruktól kezdve. Ezek a szegény gyerekek semmilyen útmutatást nem kapnak a világ felelősségének kezeléséhez.” Bár a felszínen úgy tűnhet, hogy ez a helyzet, biztosíthatom önöket, hogy az erős akaratú gyerekek nem akaratgyenge szülők eredménye. Ahogy korábban említettük, az akaraterősség az ember biológiailag meghatározott, nehéz temperamentumára utal. Ezek a gyerekek így születnek….
[ad_2]